fredag 28. mars 2014

Stadig fremgang & en skummel opplevelse


pump….pump……hører dere adrenalinet?

Hei dere, stadig fremgang med garderoben.
Ser du det innerste skapet er malt inni??
Selv for meg ble det litt vel tidkrevende,
 og holdt derfor bare med det ene.
Går greit, for vi skal ha dører på etterhvert:-)  

Nå skal dere høre hva som skjedde igår natt.
Skal si at dette hjelper jo ikke i DET HELE TATT
 på nattesøvnen fremover!!!

Klokken var ca 0250, fikk ikke sove noe som ikke er uvanlig. 
Rett før jeg holdt på å sovne syntes jeg at noen prøvde å røske opp ytterdøren.
Underbevisstheten skvatt til å tankene fór gjennom hodet... er det morgen?
 er det pappa? er det noen av ungene som er oppe å går?
Prøver å vekke en tungt sovende Husbonde, han gryter: dritt i det, sov nå!
Jeg får ikke ro, drar på meg en genser og løper for å kikke på hoveddøren….puh ikke noe….
HJÆLP… så dukker det opp en mann med svart bobblejakke og hetten på, han ser ikke meg.
Løper på soverommet, tar mobilen og ekstremt skjelvende ringer 112.
Hva hører jeg fra sengen: hvem skal du ringe???
Politiet såklart…skal si Husbonden våknet!!

Herregud som jeg skjalv….., men allikevel presenterte jeg meg med
 fullt navn og adresse før jeg forklarte hva som skjedde.
Tilslutt klarte jeg bare å stottre frem: kom jeg har tre små barn her!
Husbonden kom bak meg og sier: skal jeg undersøke….?!
Min tanke er: hallo!!!! Virker det ikke som jeg har gjort det allerede? 
Politiet kom raskt, selv om det for meg føltes som det tok altfor lang tid.
Etter å sneket oss rundt i huset, så vi en skygge forsvant bortover veien.
Politiet fant han ikke:-(

Tror du det nå ble noen natte søvn på meg?
Ikke så mye som et sekund, vakt bikkja er fortsatt ganske 
skvetten etter hendelsen og kjenner adrenalinet er ikke ute
 av systemet etter hendelsen.

Slik ble llitt av statusen på facbok:
For å si det slik: å bryte seg inn i et hjem med en søvnløs sliten 
tigermor i et hus utstyrt med alt av alarmdupedingser
 som er...... you are messing with the wrong mommy, mister!!!! 

En halvskvetten klem fra meg, Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Kjære vene for en utrolig ubehaglig og skummel opplevelse....
    Dette var ikke noe ok å lese, men enda godt det ikke skjedde noe med dere og ungene....
    Dette vil nok sitte igjen en lang stund, uffff.......
    Ønsker dere en så god helg som mulig:)
    Varme klemmer Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Merete! Ja ganske skvetten nå. Gubben er borte noen timer og huset låst og alle alarmene er aktivert!!! Prøver å slappe av med levende lys og peiskos.... funker ikke helt:-(
      God helg til deg også

      Slett
    2. Å nei!!! Dette var ikke hyggelig. Jeg hater å være alene hjemme fra før og dette hadde skremt vettet av meg. Så utrolig synd at politiet ikke fikk tatt han. Det er jo bare grusomt at du måtte oppleve noe sånt. Det blir bare mer og mer av det, kjenner dessverre fler som har opplevd lignende. For et par år siden hang det plakater i nabolaget fra politi at de anbefalte alle å sove med soveromsvindet lukket om natten pga at det var masse innbrudd om natten i områet. Ikke mye hyggelig. Håper at du finner "roen" etter hvert! Klem til deg:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...