tirsdag 26. februar 2013

DIY: Matchende Liftgardin

 
Når jeg skulle bestemme meg for gardiner på kjøkkenet
 hadde jeg sett for meg helt enkle hvite liftgardiner.
Dette syntes jeg ble litt for kjedelig på kjøkkenet MITT,
og ville ha litt mer tyngde.
Jeg kom over noen lingardiner, men de fantes ikke i lift utgave.
Liten tur i tenke boksen så fikset det seg.
Kjøpte ekstra lengder, klippet de slik at de var ca 10 cm
større enn liftgradinen på alle kantenen.
Tok den hvite liftgardinen, la den flat på strykebrettet la lingardinen over.
Mellom liftgardinen og lingardinen la jeg mellom sømfiks(limbånd til stoff)
Denne la jeg så mange steder jeg kunne,slik at stoffet skulle
 feste seg godt inntil liftgardinen. SÅ er det bare å stryke i vei.
Første feste stoffet så gjenstår det å brette inn overskuddskantene.
Gjør på samme måte med sømfiks mellom.
SÅ er det klart til å henge opp.
 
Slik fikk jeg matchende liftgardiner:-)
 
Vil du se andre bilder fra kjøkkenet kan du se HER 
 
Klem fra meg, Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Så flotte liftgardiner du har laget, passer kjempegodt inn på kjøkkenet ditt:)
    Takk for tipset:)

    Ha en finfin kveld:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Gardinene ble bare kjempe fine:)
    Passet perfekt inn:)
    Klem Merete

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...