lørdag 30. juni 2012

DIY Peonlampe - LOVE LOVE LOVE

Foto: Pastill

Nå ble jeg skikkelig ivrig da jeg kom over denne idèen,
 gud vet hvor mye tid jeg har brukt på å finne lamper jeg liker,
 og innen for rimelighetens grense når det gjelder penger.

Har en rislampe på minste prinsessens rom, den skal pimpes
men vet ikke helt hvordan......HELT til jeg så denne!!!!!!

I am in LOVE:-)

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal brette serviettblomster!!!
Blir vel rimelig god på det etterhvert.

TUSEN TAKK  til svenske bloggen; Pastill hvor jeg fant denne nydelige lampen.
Orginal idèen kom fra bloggen; Punkslöjd

Glemte  nesten helt av å fortelle hvordan du lager den:

                                                                  - 1 stk rislampe
                                                                  - Masse sevietter i ønsket farge,
                                                                    brettes til blomster(!!??) 
                                                                  - Limpistol
                                                                  - Mye tålmodighet

Bretter servietter til blomster,
lim på undersiden av blomsten og fest den på lampen.
Pass på at du ikke setter blomstene for tett, det skal komme litt lys ut også.

Voilà

En ivrig klem fra meg, Elisabeth

Etter litt research har jeg funnet ut at serviettblomsten
er en pom pom laget av servietter!
Må ha det inn med te-skje jeg skjønner du.
Hvordan lager du en pom pom? Se tidligere innlegg om det HER

5 kommentarer:

  1. Hei!
    For en utrolig kreativ idee, også så fin lampen var:)
    Kunne tenkt meg sånn selv, hmmmmm...... mon tro om jeg får til noe sånt?
    Gleder meg til å se lampen din ferdig:)

    Klem Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. redd det blir en stund til den er ferdig, har 999 979 prosjekt først:-) Når det kommer inn en kommentar sier Husbonden: er det Merete som er på nett? hihi, er så kos at du følger så med:-) Kos deg ikveld.

      Slett
  2. Oi! Fiiin! Om jeg bare hadde hatt tålmodighet!:)
    God sommer til deg:)

    SvarSlett
  3. Kjempefin lampe og idè! Jeg tror ikke det er brukt servietter, men silkepapir?...Servietter er jo ganske tykke... Takk for en fin blogg forresten! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har prøvd meg frem for jeg har noen slike blomster i silkepapir liggende. Konklusjonen ble at servietter vil ligne mer stoff enn silkepapir.
      Men dette er hver sin smak:-) Utrolig hyggelig å høre at bloggen falt i smak.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...