torsdag 14. oktober 2010

Turboprinsens siste stunt








Ikveld er det Koht på jobben og Skogheim flytter inn samtidig.
Hvem skal man velge??

Tror jeg glemte å fortelle dere om en liten insident vi hadde i helgen som var.
Jeg skulle hente noe i et annet rom, så hører jeg turboprinsen si;
 mamma jeg søle (i den søteste tone en liten Emil kopi kan)
Ok tenkte jeg, ikke no problem. (Siden forkjørelsen ikke har sluppet så er ikke lukte sansen på plass, noe som er vesentlig i denne historien.) Jeg kommer gående mot stuen ser meg rundt tar en titt... ser litt rundt litt til...oh shit. turboprinsen har fått tak i mormors neglelakk!!!! Det er mange dråper på parketten og en laaaaaang fin krøllete stripe på teppeflisene. Dette er ikke hjemme hos oss, kommer ikke noe teppefliser inn i mitt hjem med det første. Jeg får tak i et håndkle i nærheten og drar av neglelakken på parketten før det stivner. Så løper jeg etter neglelakkfjerner og prøver meg på parketten- IKKE LURT.
Mørk merbau parkett, og neglelakkfjerner passet ikke sammen:-) Fungerer jo som lakkfjerner, og håndklet blir mørke brunt!  
La det være- ser ikke så verst ut. Teppeflisene er det kjørt for, men jeg prøver meg desperat med neglelakkfjerneren. Fikk tatt det verste men som det stinket ifølge prinsessen til og med min nese kan lukte det.
Jeg ser at slaget er tapt. Gudskjelov at mormor ikke var tilstedet, med en frontallappskade(etter bilulykke) er hun ikke så god på å styre humøret og neglelakken var blank.

Halleluja, lykken være med meg for en gangs skyld 
Så slikt kan det gå når man ikke har øyne i bakhodet bestandig. 

Så nå har besse og mormor et godt minne fra da turboprinsen var 2 år.
(Det flotte med teppefliser er jo nettopp at det kan skiftes ved slike hendelser)

1 kommentar:

  1. Må jo bare flire :))
    Noen ganger skal man bare ha flaks..
    God helg!
    Klem Grethe

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...